تعادل، قدرت، خودآگاهی، صبر و استقامت در ژیمناستیک کد خبر : 2217 | تاریخ خبر:1397/02/23 | 1:07 PM

بازی سالم بخش مهمی از حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان در تمام سنین است

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نزدیک شدن به فصل تعطیلی مدارس یکی از دغدغه های خانواده ها انتخاب یک‌رشته ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود است ،این انتخاب بر اساس نوع نیاز فرزند شما ،قابلیت های ژنتیکی و استعدادهای او صورت میگیرد.

یک انتخاب درست میتواند مسیر یک قهرمان را بسازد و یا اینکه یک قهرمان را تبدیل‌به یک‌ ورزشکار معمولی در رشته ای دیگر کند.

 شرکت در کلاسهای ژیمناستیک یک راه فوق العاده برای فرزند شماست تا با دوستان خود در یادگیری مهارت های ارزشمندی مانند تعادل، قدرت، خودآگاهی، صبر و استقامت همراه باشد.

سحر کاظمی مربی و‌داور بین المللی ریتمیک با بیان مطلب بالا  میگوید:مهارت هایی که در این ورزش آموخته می شود می تواندمنجر به پیشرفت کلی کودک شود.
هنگامی که کودکان به سن چهار تا شش سالگی میرسند توصیه می شود که به کلاس ژیمناستیک فرستاده شوند. این به دلیل آن است که کودکان در این سنین احساس خوبی نسبت به حفظ تعادلی دارند که به آنها اجازه میدهد در جنب و جوش های پیچیده تر در این کلاس ها شرکت کنند. بچه های بزرگتر نیز  به راحتی میتوانند از این ورزش لذت ببرند.

وی ادامه میدهد:رشد مهارت های اجتماعی مثل  تعامل، همکاری، رو به جلو حرکت کردن، نگاه کردن و یاد گرفتن، گوش دادن، کار تیمی یا رشد مهارت های شناختی مانند تمرکز، مراقبت از خود، حل مشکل، دنبال کردن دستورالعمل ها و تقویت اعتماد به نفس همانند موفقیت، غلبه بر ترس، هدف گیری، تعهد از جمله فواید ورزشی‌مثل ژیمناستیک‌برای کودکان است .

کاظمی در ادامه صحبت هایش اظار میکند:رشد فیزیکی، قدرت، انعطاف پذیری، هماهنگی، سرعت، تعادل و  استقامت و جنبه سرگرمی و بازی، موسیقی، جنب و جوش و  احساس پرواز در ژیمناستیک در اوج خود است.



این مربی و‌داور ریتمیک و ژیمناستیک هنری تصریح میکند:تاثیر ژیمناستیک بر سلامت عمومی هم بالاست،ورزش ژیمناستیک به کودکان کمک می کند تا از لحاظ جسمی فعال و سالم باشند. انجام هر ورزشی خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و دیابت را در بزرگسالی کاهش خواهد داد. شرکت در کلاسهای این ورزش میتواند به کودکان آموزش بدهد که چگونه یک زندگی سالم داشته باشند و در زمانی که بدن های انها در حال رشد است با ادامه دادن ورزش کمک بزرگی به رشد مناسب و بیشتر خودشان کنند.

کاظمی تاکید میکند:ژيمناستيك در بخش دختران شاملايروبيك،ريتميك،ژيمناستيك هنري و در بخش پسران شامل،ترامپولين،آكروژيم،ژيمناستيك هنري وايروبيكميشود.



برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.

فرستنده:

رایانامه:

نظرات:

 

 پربیننده ترین ها
  آخرین خبر ها